Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

søndag 10. juli 2011

Hypping og Superbær

Enda ei helg er på hell
Poteten er hyppet
og ugress luket


Kan nok hende vi må luke litt mer
Mandelpoteten kommer ujevnt i år
Noen gress har såvidt stukket seg opp av jorda
mens andre er store og fine allerede

Her er foressten rundpoteten min
Setter noen få mest for moro skyld
Tror det er Pimpernell


De ser da ut til å trives godt

Noe annet spennende
vi har plantet i hagen i år,
er denne busken som visstnok
skal være hardfør nok
til å tåle vårt barske klima


Den er jeg virkelig spennt på
Det er den nye Superbæra
Gojibær, som visstnok skal være
verdens mest energirike bær

Gojibær vokser blant annet i Himalaya og Tibet
og er proppfull av vitaminer, mineraler, antioksydanter,
polysakkarider, proteiner og aminosyrer

Bæra påstås å ha foryngende, styrkende 
og helsefrembringende egenskaper

Ettersom jeg er litt utålmodig
og ikke regner med å få noe særlig avling
på mine små gojibærbusker i år
Har jeg anskaffet meg en liten prøvesmak
slik at nysjerrigheten kan stilles

Slik ser de ut når de er tørket


Ligner på røde rosiner
og smaker godt men litt uvant

Skal bli spennende å se
hva jeg finner på å bruke dem til fremover

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...